به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,367
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 24,221
بازدید ماه: 45,191
بازدید کل: 23,707,012
افراد آنلاین: 44
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
حمایت مراجع عظام و حوزه های علمیه از عملیات پیروز مندانه وعده صادق سربازان اسلام ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
حمایت مراجع عظام و حوزه های علمیه از عملیات
پیروز مندانه وعده صادق سربازان اسلام
۱۴۰۳/۰۱/۲۸
‫فیلم/ انتظارات مراجع عظام تقلید از حوزه های علمیه - خبرگزاری حوزه‬‎
‫پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی‬‎
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها مایه سربلندی و خشنودی مسلمانان شد
 آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و در دفاع از مردم مظلوم غزه را مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان دانست.‌

به گزارش رسا، در پیام این مرجع تقلید آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مؤْمِنِينَ. (توبه، آیۀ ۱۴)
عملیات پیروزمندانه سربازان اسلام در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم جمهوری اسلامی ایران و دفاع از مردم مظلوم غزه، مایۀ سربلندی، عزت و خشنودی مسلمانان جهان گردید. بی‌تردید مردم عزیز ایران، قدردان این عملیات قاطع و غرورآفرین بوده و همواره در کنار مجاهدان و لشکریان اسلام تا شکست مستکبران و نابودی ظلم و ستم، پایداری خواهند نمود. اینجانب به سهم خویش از همۀ این غیورمردان تشکر و قدردانی نموده و مردم عزیز ایران را به هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان و حمایت همه‌جانبه از نیروهای نظامی دعوت می‌نمایم که إن شاء الله پیروزی نهائی از آن اسلام است. (أَلا إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِيبٌ)

‫آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله جوادی آملی: عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، طلیعه فتح است
آیت‌الله جوادی آملی نیز در پی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی، پیامی صادر کرد.
به گزارش رسا، در پیام این مرجع تقلید آمده است:
ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز‌پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحاتی که قرآن وعده می‌دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی‌ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است. در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک‌ سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسرائیل را ریشه‌کن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است. در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ هیچ مقابلی ندارد. این عزیزان با دقت نظامی از یک‌سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیفتد، این کارها را دیشب [بامداد یکشنبه] انجام دادند.
بنازیم دستی که انگور چید
مریزاد پایی که در هم فشرد

ذات اقدس الهی نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم. اگر این می ‌است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست این‌ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می‌برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می‌برد. من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می‌کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم.

‫پیام آیت‌الله نوری همدانی به همایش تخصصی حقوق بشر آمریکایی - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎
آیت‌الله نوری همدانی:پاسخ کوبنده سربازان اسلام و گروه‌های مقاومت بسیار بجا و مورد حمایت است
همچنین، آیت‌الله نوری همدانی در پیامی از پاسخ کوبنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت کرد.
در پیام این مرجع تقلید نیز آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سالیان متمادی است که رژیم نامشروع صهیونیستی مشغول ایجاد ناامنی و ظلم و ستم در منطقه می‌باشد و تحت حمایت اربابان خود هر روز تجاوز خود را گسترش می‌دهد و اخیراً به حریم جمهوری اسلامی ایران نيز وارد شد و عده‌ای از مستشاران ما را به شهادت رسانده است. پاسخ کوبنده سربازان اسلام و گروه‌های مقاومت بسیار بجا و مورد حمایت است‌، ان‌شاءالله به زودی این غده سرطانی محو و ملت‌های مظلوم عالم به پیروزی نهائی خواهند رسید.

‫جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام تروریستی در حرم رضوی را محکوم کرد - ایرنا‬‎
اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:حملات نیروهای مسلح جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
در همین راستا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی خاطرنشان کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
وعده‌ی صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی محقق شد و قدرت ایمان و اقتدار نیروهای مسلح ایران یوم الله دیگری در تاریخ افتخارات ملت ایران ثبت کرد. دست قدرت خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و مشت محکمی بر پیکره‌‍  ظالمین وارد ساخت «وَما رَمَیتَ إِذ رَمَیتَ وَلکِنَّ اللَّهَ رَمی.» این حملات جان تازه‌ای به همه رزمندگان راه آزادی قدس دمید و جهان را به آزادی فلسطین و پایان نزدیک سقوط اسرائیل امیدوارتر کرد. مرحبا به ملت شریف ایران و فرزندان مقتدرشان در نیروهای مسلح که سال‌هاست در میدان جهاد با جبهه ظلم جهانی حضور دارند و پناه مظلومان و مستضعفان هستند.
در ادامه این پیام آمده است: سلام و رحمت الهی بر روح شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی – رحمت‌الله علیه – که عزت امروز ایران مدیون آنان است. و سلام بر فرمانده مقتدر ظلم‌ستیزی و مبارزه با ستمگران؛ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای – مدظله العالی-. خداوند همه مجاهدان و رزمندگان مقاومت اسلامی را به تأییدات خود مستظهر و نصرت نهائی بشر را با ظهور قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف – محقق گرداند. إن‌شاءالله
«اللهُمَّ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَقَّ، وَ أَدْحِضْ بِهِ الْباطِلَ، وَ أَدِلْ بِهِ أَوْلِیاءَکَ، وَ أَذْلِلْ بِهِ أَعْداءَکَ»

‫زندگينامه حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مروي - ایرنا‬‎
آیت‌الله مروی: عملیات «وعده صادق»معادلات جهانی را تغییر خواهد داد
افزون بر این، آیت‌الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ابتدای درس خارج فقه خود، ضمن تقدیر از عملیات غرورآفرین وعده صادق توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: به نظر اینجانب هر چند خودم را متخصص در این زمینه‌ها نمی‌دانم لکن به نظر می‌رسد نه تنها معادلات خاورمیانه بلکه معادلات نظامی جهان با این حمله تغییر می‌کند و یک تغییر موازنه استراتژیک در خاورمیانه و جهان به وجود می‌آورد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته دوم: نکته مهم‌تر این است که پیام اسلام ناب مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام را به جهان اسلام مخابره کرد که با حصر اقتصادی، هشت سال جنگ، مشکلات مختلفی که در کشور وجود داشت، با اعتماد به نفس توانست در مقابل همه قدرت‌های نظامی دنیا قد علم کند. پیام مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به جهان اسلام، پیام استقامت و پایداری است که آثار و برکات فراوان آن در جهان اسلام بروز و ظهور خواهد داشت و نتایجش را خواهیم دید.

‫آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله فاضل لنکرانی: «وعده صادق» رهبر معظم انقلاب با رمز یا رسول‌الله، الحمدلله محقق شد
آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز در جلسه درس خارج خود رژیم غاصب اسرائیل را مصداق دشمن اصلی اسلام دانست و با تقدیر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و تاکید بر این نکته که «وعده صادق» رهبری معظم انقلاب با رمز یا رسول‌الله(ص)، الحمدلله محقق شد، گفت: مقابله با اسرائیل مبتنی بر مبانی دینی است. حمله به اسرائیل فعلیت «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» و «تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم» و تحقق عینی آن است. ان‌شاءالله ما بمانیم و زوال اسرائیل غاصب را ببینیم.

‫آیت الله علیدوست: تشکیل حکومت حقّه و ساخت خانه مشترک بشریت از اهداف قیام  امام زمان(عج) است‬‎
آیت‌الله علیدوست: اصل «اعداد» و «مقابله به مثل»از مبانی فقهی عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل است
همچنین، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رسا، درخصوص مبانی فقهی پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، با بیان اینکه اصل «اعداد» و اصل «مقابله به مثل» راهبردی در پاسخ به متجاوز بیان می‌کند، تأکید کرد: نمی‌شود که جنایتی از سوی دشمن صورت گیرد و جمهوری اسلامی عکس‌العمل مقتضی را نداشته باشد بلکه باید پاسخ دهد. وی خاطرنشان کرد: در آیات و آموزه‌های اسلامی آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ» یک اصل را در مبانی فقهی بیان کرده است.

‫آیت الله سید احمد حسینی خراسانی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله حسینی خراسانی:عملیات تنبیه اسرائیل، احساس سرافرازی در مردم ایران به وجود آورد
آیت‌الله حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان نیز در این زمینه اظهار داشت: این عملیات احساس سرافرازی در مردم ایران به وجود آورد و ما به نوبه خود از شجاعت، حکمت و درایت، خیرخواهی و عزت‌آفرینی فرماندهی کل قوای سپاه اسلام، تشکر و مفتخرانه بر بازوان آنان بوسه می‌زنیم.

‫آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله مدرسی ‌یزدی:اگر رژیم صهیونیستی به شرارت ادامه دهد عواقب وخیم‌تری در انتظار آنان است
همچنین، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با صدور پیامی از اقدام نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تجلیل کرد. در این پیام آمده است: درود و سلام بر قهرمانانی که بزرگ‌ترین مراکز فساد در جهان امروز را مورد حمله جانانه خود قرار دادند و وحشی‌های خون‌آشام صهیونیست را تنبیه کردند. امیدواریم این مقدمّه‌ای باشد برای محو رژیم خون‌خوار و
پر‌قساوت صهیونیستی؛ و درود و سلام بر فرمانده کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) که با تدبیر و فرماندهی خود نیرو‌های مسلّح کشور جمهوری اسلامی ایران را به قلّه‌های عظمت و عزّت رساندند؛ و درود و سلام بر شهدا و ایثارگران راه اسلام و بر امام راحل بزرگوار و همه مجاهدان راه حقّ که کشور عزیز ایران را از پایین‌ترین درّه‌های ذلّت تحمیلی استکبار به بالاترین ستیغ‌های عزّت الهی و انسانی بالا بردند. دشمن پر قساوت صهیونیستی و حامیانش بدانند که اگر به شرارت ادامه دهند عواقب وخیم‌تری در انتظار آنان است و دوران رذالت‌ها و شرارت‌ها به سر آمده است.

‫آیت الله محسن اراكی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله اراکی: اقدام قهرمانانه سپاه پوزه دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید
آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز در پیامی به سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اقدام قهرمانانۀ سپاه مقدس پاسداران انقلاب اسلامی که با همراهی نیروهای سربلند ارتش جمهوری اسلامی در هجوم عدالت‌طلبانه به مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم شرور و منحوس غاصب سرزمین پاک فلسطین انجام گرفت دل مظلومین عالم را شاد و پوزه دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید. بر خود فرض می‌دانم از جنابعالی و فرماندهی دلاور سپاه پاسداران و فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و فرماندهی معظم ارتش اسلام و تمامی همکاران و دست‌اندرکاران این اقدام مجاهدانۀ بزرگ تشکر نموده و از خدای بزرگ برای شما و تمامی رزمندگان اسلام پیروزی نهائی عاجل بر سپاه کفر و ستم را مسألت دارم.

‫آیت الله علیرضا اعرافی | جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‬‎
آیت‌الله اعرافی در تجمع حوزویان:محور مقاومت، اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محاصره کرده است
افزون بر اینها، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در تجمع حوزویان در مدرسه علمیه فیضیه قم که در حمایت از عملیات نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد، با حمایت کامل از عملیات «وعده صادق» و ضربات کوبنده دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر پیکره پوشالی رژیم جنایتکار صهیونیستی، محصور شدن اسرائیل در درون اراضی اشغالی را مایه افتخار اسلام دانست و گفت: امروز همه معادلات تغییر کرده و محور مقاومت اسرائیل را در درون اراضی اشغالی محاصره کرده است.
وی بیان داشت: امروز همه معادلات عالم تغییر کرده است و قدرت جدید در جهان متولد شده و آمریکا و همپیمانانش دیگر کدخدای عالم نیستند. آفرین بر سپاه قهرمان ما.

‫واکنش آیت‌الله رشاد به سفر پاپ به عراق - ایسنا‬‎
آیت‌الله رشاد: شیعیان امیرالمؤمنین(ع) اسرائیل غدارِ جبار و جعلی را از صفحه روزگار حذف می‌کنند
آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران نیز در درس خارج خود بیان داشت: بار دیگر تاریخ ورق خورد و تاریخ بشر معاصر، تاریخ غرب آسیا و خاورمیانه و تاریخ جهان اسلام دیگر شد و مقطع جدیدی آغاز شد و شیعیان امیرالمؤمنین(ع) نشان دادند همان‌گونه که با خیبرگشایی، امیرالمؤمنین و مولای ما بود که مهر مرگ بر صفحه حیات یهودیت زد، باز این شیعیان هستند که اسرائیل غدارِ جبار و جعلی را از صفحه روزگار حذف می‌کنند. وی گفت: ملت ایران از رهبری برخوردار است که در کره زمین بی‌نظیرند، در حالی که امروز در سراسر جهان و اکثر سرزمین‌ها، فرمانروایان، امیران و سلاطین و رؤسای جمهور عموما افراد فاسق و فاجری هستند اما تنها این نقطه از جهان از کره زمین است که یک عابد و زاهد فقیه و سیاستمدار، مجاهد و شجاع و عدالت‌خوان و پناه مظلومان در راس امور هستند.
خدا را سپاسگزاریم که تنها ملتی هستیم
که از سرپرستی ولایت فقیه برخورداریم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: خدا را سپاسگزاریم که تنها ملتی هستیم که از سرپرستی ولایت فقیه برخورداریم و چنان که امام عزیز فرمود پشتیبان ولایت فقیه شویم تا کشور در امان باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی بود برای تولید فشنگ هم مشکل داشتیم برای سیم خادار هم باید منت دولت‌ها را می‌کشیدیم و هیچ جای کشورمان از موشک‌های عاریتی صدام در امان نبود اما امروز هیچ جای دنیا از دشمنان اسلام و تشیع و ایران از موشک‌های ما در امان نیست و هراس دارند.

‫پایگاه جامعة الزهرا سلام الله علیها -‬‎
جامعهًْ الزهرا(س):با جهاد تبیین، ابعاد این پیروزی بزرگ و دفاع مشروع را برای جهانیان بازگو کنیم
علاوه‌بر اینها، جامعه الزهرا(س) در بیانیه‌ای از پاسخ شجاعانه و کوبنده سپاه پاسداران به رژیم تروریستی صهیونیستی حمایت کرد.
در این بیانیه آمده است: ملت ایران در وضعیت کنونی باید مراقب تبلیغات رسانه‌ای و جنگ ترکیبی دشمن باشند، چرا که تاکتیک دشمن در این مواقع انتشار شبهات در فضای مجازی است تا طعم شیرین این پیروزی بزرگ را به تلخی برساند. حال که حسینیان کاری حسینی کردند، بر ما زینبیان است تا با جهاد تبیین، ابعاد این پیروزی بزرگ و دفاع مشروع را برای جهانیان بازگو کنیم و در سنگر دفاع و مقاومت به بانویمان حضرت زینب سلام‌الله‌علیها اقتدا و چهره کثیف یزیدیان زمان را برملا ‌نماییم. آری، زینبیان اکنون هنگامه برخاستن شما برای جهاد تبیین است.

‫ابهاماتی پيرامون انتخابات مجمع نمايندگان طلاب | فقاهت و تمدن اسلامی‬‎
مجمع نمایندگان طلاب: ایران مقتدر ظلم و یاغی‌گری دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
همچنین، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در حمایت قاطع از سپاه مقتدر و نیروهای مسلح بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد که ایران مقتدر ظلم و یاغی‌گری دشمنان را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. در این بیانیه خاطرنشان شده است: ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می‌شود، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

‫سال تحصيلي جديد جامعه المصطفي العالميه در قم آغاز شد - ایرنا‬‎
جامعهًْ‌المصطفی العالمیه:جمهوری اسلامی ایران هرگونه اشتباه محاسباتی در جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن را با تنبیه سخت‌تری پاسخ خواهد داد
جامعه المصطفی العالمیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: جامعه المصطفی العالمیه با تقدیر از تدبیر و رشادت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جبهه‌ مقاومت در پاسخ به جرائم بی‌شمار رژیم صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه از پاسخ دندان شکن به این رژیم سرکش، تحت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، اعلام می‌نماید جمهوری اسلامی ایران کاملا از موضع قوی و مطابق حقوق بین‌الملل هرگونه اشتباه محاسباتی در جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر قدس و حامیان آن را با تنبیه سخت‌تری پاسخ خواهد داد.

‫مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه دو هفته تعطیل شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency‬‎
 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه:خبگان و مراکز دینی سراسر عالم به دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل برخیزند
در همین راستا، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نیز با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم
فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ. بقره/ ۱۹۴
الجُنُوُد بِإذنِ اللّه حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم. نهج‌البلاغه، نامه۵۳
«لشکریان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت‌اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود.»
اقدام نیروهای مسلح و فرزندان غیور ایران اسلامی در اعمال حق قانونی و مشروع خود طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد و حملات غرورآفرین پهپادی و موشکی به لانه عنکبوتی اسرائیل کودک‌کش و جنایتکار، موجی از شادی و غرور در میان مستضعفین عالم خصوصا مظلومین فلسطین و نوار غزه که چندین ماه شاهد جنایات سبعانه آن رژیم نامشروع و خبیث بودند، ایجاد کرد و نور امید به پیروزی جبهه حق و اضمحلال این غده سرطانی را پرفروغ‌تر کرد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی‌گمان امت اسلام و ملت بزرگ شجاع ایران در این جهاد مقدس و دفاع از اسلام و امت اسلامی و منافع ملی در کنار رزمندگان اسلام و محور مقاومت خواهند بود و حوزه‌های علمیه و روحانیت با تاسی به مراجع عظام و همراه ملت ایران در این میدان حضور نقش‌آفرین خواهد داشت و علما و نخبگان و مراکز دینی سراسر عالم و نهادهای بین‌المللی را به دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین و حمایت از دفاع و مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی فرامی‌خواند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۱/۲۹، ۰۷:۵۲:۵۰       بازدیدها: 48