به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,018
بازدید دیروز: 4,020
بازدید هفته: 15,887
بازدید ماه: 106,750
بازدید کل: 23,768,553
افراد آنلاین: 48
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 14 May 2024
الثلاثاء ، ۶ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
4553 - امیرعبداللهیان: دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
امیرعبداللهیان: 
دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است 
۱۴۰۳/۰۱/۲۴

‫امیرعبداللهیان: دفاع مشروع با هدف تنبیه اسرائیل یک ضرورت است‬‎

وزیر امور خارجه با اشاره به تبادل نظرش با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و استرالیا درباره حمله به سفارت ایران به لزوم اعلام موضع صریح این سه کشور در محکومیت جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در فضای مجازی نوشت: در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان، دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس و پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.
وی افزود: در ادامه به لزوم اعلام موضع صریح از سوی سه کشور مذکور (انگلیس، آلمان، استرالیا) در محکومیت این جنایت تروریستی رژیم اسرائیل تاکید کردم. تصریح کردم که ایران به دنبال گسترش دامنه جنگ نیست، اما بازگشت امنیت پایدار در منطقه حساس غرب آسیا، به مهار رهبران جنگ‌طلب و ‌نامتعادل رژیم صهیونیستی و توقف پایدار جنایات جنگی این رژیم علیه غزه و کرانه باختری مرتبط است. همچنین پیام تبریک سه وزیر امور خارجه به مناسبت عید سعید فطر را دریافت کردم.
انتقاد ایران از سکوت غرب در برابر اقدام تروریستی علیه کنسولگری ایران
حسین امیرعبداللهیان و پنی وونگ وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و استرالیا طی تماس تلفنی، درخصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و مناسبات دو جانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت رایزنی‌های سیاسی و تقویت ساز و کارهای مشورتی بین دو کشور، ‌ بر تلاش مشترک برای رفع موانع موجود در روند توسعه و گسترش روابط تهران و کانبرا تاکید کرد.
وی با ابراز تاسف و انتقاد از عدم اجابت درخواست ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت جنایت تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به سفارت ایران در دمشق، افزود: برخی دولت‌های غربی از محکومیت این اقدام تروریستی که صراحتا ناقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیونهای بین‌المللی است، اجتناب کردند و با تداوم حمایت از جنایات صهیونیست‌ها صرفا خواستار خویشتنداری ایران هستند.
خانم وونگ وزیر خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن تاکید بر این که نگرانی جمهوری اسلامی ایران را از حمله به بخش کنسولی سفارت در دمشق درک می‌کند، خواستار خویشتنداری ایران شد.
ریشه بحران در دریای سرخ نیست بلکه در نسل‌کشی در غزه است
دیوید کامرون و حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی که به ابتکار طرف انگلیسی انجام شد، درخصوص آخرین تحولات منطقه و مناسبات دو کشور بحث و تبادل نظر شد.
طرفین ضمن اشاره به برخی تحولات رو به جلو در مناسبات دو کشور، ابراز تمایل کردند که تلاش‌های مشترک در مسیر تقویت همکاری‌ها در فضای مبتنی بر احترام متقابل تداوم یابد.
امیرعبداللهیان درخصوص حمله هوائی رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، از بی‌عملی انگلیس در محکومیت این اقدام انتقاد کرد.
وزیر امور خارجه افزود: ریشه بحران در دریای سرخ نیست بلکه در نسل‌کشی در غزه است.
دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس هم در این تماس، ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر، عید مسلمانان جهان، از پیشرفت حاصله در برخی حوزه‌های همکاری میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.
وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تنش‌های موجود در منطقه، خواستار خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران شد و تاکید کرد: عدم خویشتنداری از سوی طرف‌ها می‌تواند منجر به گسترش بیش از پیش درگیری‌ها در منطقه شود.
تنها راه برای رفع مشکلات کنونی، پایان نسل‌کُشی و جنایات جنگی در غزه است
در گفت‌وگوی تلفنی آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، طرفین با تأکید بر ضرورت حفظ مسیر گفت‌وگو، آخرین تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی، با اشاره به حمله هوائی تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت هفت نفر از مستشاران رسمی نظامی کشورمان شد، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر دوری از تنش است.
وی با اشاره به انتظار از آلمان برای محکومیت صریح جنایت اخیر رژیم اسرائیل و نیز با طرح این سؤال که اگر حمله موشکی مشابهی به یکی از اماکن دیپلماتیک در محیط جنگی اوکراین صورت می‌گرفت، آیا واکنش آمریکا و اروپا در همین حد بود، اظهار داشت: اسرائیل یک رژیم اشغالگر است و فلسطین نیز از حق دفاع مشروع برخوردار است. در این مسیر، تنها راه برای رفع مشکلات کنونی، پایان نسل‌کُشی و جنایات جنگی در غزه است.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به سخن وزیر خارجه آلمان برای آتش‌بس در غزه گفت: دلیل اینکه تلاش آلمان در برقراری آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه بوده است را باید در فقدان عنصر بیطرفی آلمان در این نسل‌کُشی جست‌وجو کرد.
وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس تلفنی، با تبریک فرارسیدن عید مسلمانان و تاکید بر این که عید فطر، پیام‌آور صلح است، اظهار داشت: در این شرایط پر تنش، آلمان از جمهوری اسلامی ایران درخواست خویشتنداری دارد.
بربوک درخصوص حمله رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما صراحتا تأکید کردیم اماکن دیپلماتیک از مصونیت کامل برخوردار هستند.
پیامدهای تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند رو به جلوی روابط دوجانبه دو کشور، بر اراده کشورمان بر توسعه هر چه بیشتر روابط تاکید نمود.
فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر گسترش مناسبات و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بین دو کشور تاکید کرد.
طرفین در این تماس تحولات غزه را مورد توجه و بررسی قرار دادند و بر ضرورت پایان دادن به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و مصائب انسانی مردم غزه و کرانه باختری فلسطین تاکید کردند.
تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه جمهوری عراق
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی خود با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، ضمن تبریک عید سعید فطر، درگذشت همسر ایشان را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای مشارالیها رحمت و غفران الهی مسئلت کرد.
در این تماس طرفین با اشاره به روابط راهبردی و عمیق دو کشور بر گسترش و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.
گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی
حسین امیرعبداللهیان در این‌ گفت‌وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که به برکت ماه مبارک رمضان و به یُمن عید سعید فطر شاهد تقویت بیش از پیش روابط و همکاری بین همه کشورهای اسلامی در راستای خیر و صلاح ملت‌های مسلمان باشیم.
وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در مورد آخرین تحولات دوجانبه، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم فلسطین و سایر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.
گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر
امیرعبداللهیان در این‌ گفت‌وگوی تلفنی گفت: امیدواریم به یُمن و برکت عید سعید فطر شاهد همکاری نیرومندتر همه کشورهای اسلامی با یکدیگر باشیم.
وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین آخرین تحولات دوجانبه، موضوع غزه و سایر تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم پایان دادن به فاجعه عمیق انسانی شش ماه اخیر علیه فلسطینیان، به ویژه ساکنین غزه تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود، با همت کشورهای اسلامی و مسؤلیت پذیری عملی جامعه جهانی، نسبت به گسیل کمک‌های انسان‌دوستانه و نجات مردم مظلوم غزه از قحطی اقدام جدی صورت پذیرد.
تأکید امیرعبداللهیان بر گسترش مناسبات ایران با‌ تانزانیا
حسین امیرعبداللهیان با یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه جمهوری‌ تانزانیا تلفنی گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه از همتای‌تانزانیایی خود برای سفر به تهران به منظور نهائی کردن توافقات دو کشور دعوت و بر آمادگی برای برنامه‌ریزی لازم جهت انجام دیدار رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.
یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه‌ تانزانیا نیز در این گفت وگوی تلفنی، ضمن محکوم کردن حمله به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، به نمایندگی از دولت و ملت ‌تانزانیا، با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.
گزارش امیرعبداللهیان از سفر به دمشق از دیدار با بشار اسد تا افتتاح ساختمان کنسولی جدید
حسین امیرعبداللهیان در ایکس نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس‌جمهور‌، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.
وی افزود: علاوه‌بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات رؤسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایت‌بخش و رو به جلو ارزیابی شد.
وزیر امور خارجه تصریح کرد:‌ در ادامه به همراه آقای فیصل مقداد ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح و خدمات رسانی رسمی آن آغاز شد. همچنین به همراه همتایم از دیپلمات جوان وزارت خارجه سوریه که در جریان حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، متاسفانه به‌شدت مجروح و یک پای خود را از دست داده بود در بیمارستان عیادت کردیم.

 
کنعانی: مقاومت با تار و پود مردم فلسطین عجین شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهادت فرزندان و اعضای خانواده رهبران مقاومت فلسطین توسط جنایتکاران رژیم صهیونیستی، گواه روشنی است بر اینکه مقاومت با تار و پود 
ملت فلسطین عجین شده است. 
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن ۳ تن از فرزندان اسماعیل هنیه در فضای مجازی نوشت: شهادت فرزندان و اعضای خانواده رهبران مقاومت فلسطین توسط جنایتکاران رژیم صهیونیستی، گواه روشنی است بر اینکه مقاومت با تار و پود ملت فلسطین عجین شده و رهبران مقاومت مثل همیشه همراه و همپای مردم در مقابل دشمن اشغالگر ایستاده‌اند.
کنعانی افزود: به‌رغم توهم باطل رهبران جنایتکار رژیم صهیونیستی، مقاومت در فلسطین به تعداد مردان، زنان و کودکانِ نوار غزه و کرانه باختری استمرار دارد.
اقدام بحرین در آزادی برخی زندانیان سیاسی گام مثبتی بود ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه
در پاسخ به ایرنا درخصوص اقدام اخیر دولت بحرین در آزادی برخی زندانیان سیاسی این کشور اظهار داشت: اقدام دولت بحرین در آستانه عید سعید فطر گامی مثبت و حرکت در مسیری صحیح است. 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد دولت بحرین این اقدام را با آزادی سایر زندانیان سیاسی و اتخاذ گام‌های مناسب بعدی تکمیل کند.
قفقاز جنوبی نباید به عرصه رقابت‌های ژئوپولیتیکی تبدیل شود
همچنین ناصر کنعانی راجع به نشست سه‌جانبه اخیر ارمنستان، آمریکا و اتحادیه اروپا در بروکسل، بر اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای برای برقراری صلح و ثبات در قفقاز تأکید کرد.
وی اظهار داشت: تقویت همکاری‌های اقتصادی و گسترش ارتباطات، نقش مؤثری در برقراری صلح و ثبات و توسعه اقتصادی منطقه قفقاز ایفا می‌کند و در این راستا ضرورت دارد از ظرفیت ساختارهای منطقه‌ای از جمله سازوکار مشورتی ۳+۳ برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات، تحکیم صلح و ثبات و تقویت همکاری‌ها  بر اساس منافع متقابل استفاده شود.